woensdag 13 oktober 2010

#16: Facebook

Hmm, vanavond bezig geweest met Facebook. Ik krijg echt heel sterk het gevoel dat dit niet voor mij bedoeld is. Je wordt erg in een keurslijf gedwongen, met eindeloze lijstjes met vragen waar je wel of niet iets invult en waarbij je dan ook weer aan moet geven wie het wel of niet mag zien. Na een tijdje wordt dat echt vervelend en ook nogal saai. Het lijkt ook heel erg gericht op scholieren/studenten. Bij netwerken moet je bijvoorbeeld aangeven bij welke "school" je hoort. Kleine kinderen doen dat soms ook: die vragen niet waar je werkt, maar waar je op school zit. Van kleine kinderen vind ik dat wel schattig...

Ik heb voorlopig nog geen "vrienden" (geldt alleen voor Facebook, gelukkig). Ik heb drie verzoeken verzonden, dus misschien word ik veel positiever als die geaccepteerd worden! Ik zag weinig bekenden op Facebook. Bij LinkedIn kwam ik vrijwel vanaf het begin bekenden tegen: collega's, oud-collega's van TU Delft Library, oud-collega's van mijn vorige baan, medestudenten uit Leiden en nog wat anderen. Hier kon ik met moeite drie bekenden vinden. Ik ga er nog wel een keer mee verder en misschien ga ik het leuke of nuttige er dan van inzien, maar voorlopig ben ik niet enthousiast.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten